Sílvia Soler, L'alegria de viure

    "Aquesta fórmula que hi feia servir la meva mare de <<nit i dia treballa la seva fantasia>> era la manera elegant i benèvola de dir que jo vaig ser una nena mentidera. Eren mentides sense mala intenció, dites pel gust d'imaginar o guarnir fets que podian tenir o no una base real. Vull creure que aquell dir mentides era, ja, una petita llavor de la meva vocació per explicar històries, per fer literatura.

    Sembla que, a casa, feia servir la fantasia per esquivar el caràcter autoritari de la meva mare: vaig inventar una casa, la casa veda, on podia refugiar-me quan anaven mal dades. Quan em renyaven, castigaven o em veia arraconada per confessar alguna malifeta, jo em posava estupenda: <<Me n'aniré a la casa verda!>> o bé amenaçava: <<Li diré a la mare de la casa verda>>, perquè es veu que en aquest refugi inventat hi tenia tota una família paralel.la. De vegades, quan em pregunten per què escric, penso que la casa verda ho explica molt bé". 

Sílvia Soler, L'alegria de viure, Univers (Grup Enciclopèdia), 2022, 152 pp.  


 

Comentarios

Entradas populares